7 kpl Trackman-simulaattoreita
Parhaat puitteet simulaattori-pelaamiseen takaavat Suomen tilavimmat Trackman-huoneet ja simulaattoriloossit.
Käytössämme ovat Trackman 4 laitteet, huippulaadukkaat lyöntimatot ja isot lyöntialueet sekä screenit. Lisäksi puttigreeni, golf kuntosali ja BMW Lounge ovat kaikki käytössäsi. Tutustu alta tarkemmin meidän simulaattoreiden varusteluihin.
Valitse joko Trackman Room -huone tai avonainen simulaattoriloossi.
BMW Trackman Room
Golf GameBook Trackman Room
Callaway Trackman
Sim 1 Stark Trackman
Sim 2 Trackman
Sim 3 Trackman
Sim 4 Van-Ki Trackman
Kaikki simulaattorit toimivat Trackman 4 laitteilla, laadukkailla tietokoneilla ja videotykeillä.
Trackman Room -huoneissa nautit omasta rauhasta.
BMW Trackman Room
Golf GameBook Trackman Room
Callaway Trackman
Trackman Room huoneet ovat 50 m2 kokoisia tiloja, joissa pelaat omassa rauhassa. BMW ja Golf GameBook -huoneissa on mukavat nojatuolit, iso tv-näyttö ja markkinoiden suurimmat screenit.
Lyöntimatot ovat kaksi kertaa normaalia leveämmät, jotta molemmilta puolilta pelaavat saavat lyödä vapaasti. Callaway Trackman on samankokoinen, mutta avonainen tila.
Varaa aika Trackman Roomiin täältä.
BMW JA GOLF GAMEBOOK TRACKMAN ROOM -huoneet ovat suosituimmat simulaattorimme.
Tilavissa huoneissa (50 m2) pelaat mukavasti vaikka neljän hengen porukalla.
Trackman Room -huoneet 35 € / tunti. Aamu tai iltapelit 20 € /tunti. Kaikkiin simulaattoreihin saa tuoda myös kaverin mukaan. Tarvittaessa voit myös lainata mailoja meiltä.
Avonaiset simulaattoriloossit puttigreenin vieressä.
Sim 1 Stark Trackman
Sim 2 Trackman
Sim 3 Trackman
Sim 4 Van-Ki Trackman
Trackman-loossit ovat ilmavia, tilavia ja sijaitsevat upean puttigreenin vieressä. Voit siis halutessasi pelata myös manuaalisella puttauksella ja käydä suorittamassa putit 30 metriä pitkällä sisägreenillämme.
Lyöntimatot ovat myös loosseissa kaksi kertaa normaalia leveämmät, jotta molemmilta puolilta pelaavat saavat lyödä vapaasti.
Varaa aika simulaattoriin täältä.
Simulaattoreiden lisäksi kaikilta lyöntipaikoilta löytyy myös FlightScope -laitteet ja tabletit, joiden avulla saat tarkkaa dataa lyönnistäsi. Lyöntipaikkoja voi hyödyntää myös esimerkiksi lämmittelyssä ennen omaa Trackman Room -vuoroasi.
Mitä kaikkea simulaattorissa voi tehdä?
Trackman 4 simulaattoreissa pääset pelaamaan yli kahtasataa erilaista kenttää, joista noin 50 on tunnettuja kilpakenttiä maailmalta. Upeat grafiikat ja markkinoiden tarkin lyöntidata takaavat miellyttävän pelikokemuksen. Pelin aloittaminen on helppoa sillä Trackman simulaattoreiden käyttöjärjestelmä on todella käyttäjäystävällinen. Tarvittaessa BMW PEGO Golf Schoolin opettajat auttavat sinua laitteiden käytössä. Pelaamisen lisäksi Trackman-laitteella voit myös esimerkiksi:
– Harjoitella Shot Analysis -näkymässä tai Rangella.
– Testata lyöntitarkkuuta Target practice -näkymässä.
– Pelata minipelejä, kuten lähmmäs lippua tai pisin drive.
– Tehdä erilaisia lyöntitestejä Test Centerissä.
– Verrata omia lyöntejäsi ammattilaispelaajien dataan.
Suosittelemme myös lataamaan Trackman-sovelluksen puhelimellesi ja luomaan omat käyttäjätunnukset. Voit silloin kirjautua aina sisään Trackman-simulaattoriin ja omat pelit ja harjoitukset tallentuvat automaattisesti Trackman-käyttäjällesi.
Trackman lukujen tulkintaohjeita
Trackman lukujen analysointi on hyödyllistä ja hauskaa, kun on perusteet hallussa. Erilaisia parametrejä on valittavissa noin 40 kappaletta, ja seuraavassa esittelemme niistä helpoimpia ja hyödyllisiä, joita voit tarkkailla omassa harjoittelussasi.
Carry & Total: Ensimmäiseksi mainittu viittaa ainoastaan pallon lentomatkaan ilmassa. Total: Pallon kokonaismitta, eli ilmalento ja mahdolliset pomput ja rullat.
Club Speed: mailanpään nopeus osumahetkellä. Trackman -tutka mittaa mailasi vauhtia kun lyöt palloja, ja mikäli haluaisit saada pidempiä lyöntejä, niin mailanpäänvauhtia kannattaa yrittää kehittää.
Ball Speed: Pallon lähtönopeus. Simulaattori mittaa mailan liikkeen lisäksi myös pallon vauhtia. Hyvällä osumalla ball speed on kovempi, kun huonolla osumalla vaikka mailassa olisi vauhtia saman verran. Tasaisia lyöntejä etsivän kannattaa yrittää pyrkiä vakioimaan pallon lähtönopeus.
Smash Factor: Osuman tehokkuus. Oletko huomannut että välillä osuma kuulostaa kyllä hyvälle, mutta ball speed ei silti ole niin korkea, kuin edellisessä löynnissäsi? Tämä johtuu siitä, että mailan asento osumassa ei välttämättä ole aina sama – jos esimerkiksi osumassa lapa on auki, tai ranteet ovat vapautuneet liian aikaisin, niin smash factor voi olla pienempi ja silloin löyntisi jää lyhyemmäksi. Yksinkertaisesti Smash Factor tarkoittaa pallon lähtönopeuden ja mailanpään nopeuden suhdetta – mitä parempi suhde, sen tehokkaampi osuma.
Näillä parametreillä pääset alkuun, alla vielä lisää hyödyllisiä arvoja harjoittelun tueksi.
Club Path: Mailan liikerata. Jos olet kuullut sanottavan swingistäsi ”maila tulee ulkoa sisään”, niin club path -arvo kertoo tämän. Jos haluat lyödä suoraan, niin tämä arvo tulee olla mahdollisimman lähellä nollaa. Minus-merkkinen club path kertoo mailan tulevan juuri ulkoa sisään ja plus-merkkinen vastaavasti mailan tulevan sisältä ulos.
Face Angle & Face to Path: Sana ”Face” tarkoittaa Trackmanissä aina lapaa. Face Angle ja Face to Path mittaavat lavan asentoa osumahetkellä. Face Angle on lavan asento suhteessa kohdelinjaan – eli suoraan eteenpäin. Arvo kertoo sinulle osoittaako lapasi menosuuntaan ( Face Angle = 0) , vasemmalle (Face Angle minus-merkkinen) tai oikealle (Face Angle plus-merkkinen). Face to Path taas viittaa lavan asentoon suhteessa mailan heilahdukseen.
Dynamic Loft: Sana ”Loft” tarkoittaa luonnollisesti nostokulmaa ja dynaaminen viittaa liikkeeseen. Arvolla tarkoitetaankin nostokulmaa osumahetkellä (eli liikkeen aikana). Esimerkiksi rauta 7 -mailassa nostokulmaa mailavalmistajasta riippuen on suunnilleen 30-33 astetta. Osumassa tämä luku voi kuitenkin olla erilainen riippuen pelaajan lyöntityylistä. Hyvillä rautapelaajilla mailan varsi nojaa osumassa hieman eteenpäin, jolloin Dynamic Loft on pienempi, kuin mailan varsinainen nostokulma. Jos tuntuu, että lyönneistäsi menee kaikki puhti korkeiden kaarien johdosta vain ylös- eikä eteenpäin, niin ota tämä arvo tarkkailuun.
Attack Angle: Mailan kulkusuunta osumahetkellä (ylös-alasliike). Aikaisemmin käsitelty Club Path viittasi mailan liikkeeseen sivusuunnassa osuma-alueella. Attack Angle taas mittaa mailan liikettä vertikaalisesti. Kun osut palloon niin mailasi voi heilahtaa joko alaspäin tai ylöspäin sitä kohti. Parhaat rautalyönnit ja puhtaimmat osumat saat kun maila liikkuu alaspäin osumahetkella (Attack Angle on negatiivinen). Draiverilla taas pallo on tiin päällä ja optimaalisessa avauslyönnissä maila liikkuu jo hieman ylös osumassa (Attack Angle on positiivnen).