PEGO opettaja Mikael Savolaisen näppärä vinkki slaissin korjaamiseksi.

Muuta “slaissi” draw-kierteeksi. 

 

Sivukierteen määrään vaikuttaa kaksi tekijää:

 

1. Mailan lavan asento

2. Mailan kulkusuunta

 

Tässä treenivinkissä otamme käsittelyyn erityisesti mailan kulkusuunnan. ”Slaissi” tulee usein siitä, että pelaaja lähtee taakseviennin jälkeen liian voimakkaasti avaamaan hartioita ja tuomaan mailaa käsillä kohti palloa. Tämä vie mailan väärälle radalle (ulkoa sisään) ja sen seurauksena myöskään lapa ei usein ehdi sulkeutumaan luonnollisesti.

 

Seuraavassa treeni, jossa tavoitteena on saada maila liikkumaan enemmän sisältä ulos

 

Aseta rautamaila eteesi pystysuoraan ja nojaa siihen etummaisella kädelläsi. Tämä pitää hartiat suorassa. Lähde tekemään swingiliikettä vain takimmaisella kädellä. Tunne miten käsi liikkuu taakseviennin jälkeen suoraan ylhäältä alas ja sen jälkeen etummaisen käden ali hartioiden pysyessä suorassa. Tee muutama toisto ja sen jälkeen ota maila ja tee swingiliike samalla ajatuksella. Toista harjoitetta ja pyri tekemään kiireettömiä swingejä, jossa varsinkin hartialinja pysyisi pidempään suljettuna. Tässä linkki videoon samasta aiheesta. Hyviä treenejä! 

 

Terveisin,

Mikael

 

Ps. Tsekkaa myös muut treenivinkit meidän vimeo-sivustolta. Slaissiin liittyen tsekkaa esimerkiksi tämä Jyryn video lavan asennon hallinnasta.